Sunday, December 12, 2010

LiddaT

Aku kadang-kadang pelik. Tengok orang yang suka tulis macam ni :


"Awy NieW aqUw Pyh JewNjalaN tART TpI Laot.. EwWMwmm bEsT cWngt,,,"


Like what the? Annoying gila boleh tak?

Entah, aku rasa macam menyampah. Orang orang macam ni lah yang merosakkan bahasa.

Istilah kau, aku, tido, makan, orang dan sewaktu dengannya ditukar ejaan nya menjadi buruk dan huduh


Kau - QoW, KoW, qOUW
Aku - Aq, AqUW, AqHu, QuW
Tidur - TiTow, TiTon
Orang - Owg, OwAnk


Dan lagi teruk bila kau mesej dengan aku, tak kira lah kawan-kawan aku ke sape ke. Sumpah buruk boleh tak. Macam budak-budak tak matang, tambahan perosak bahasa. Aku memang cukup menyampah dari azali lagi. Nak je aku sound, tapi disebabkan kawan-kawan kan aku buat bodoh je lah. Dan bila kau tukar huruf S tu jadi C. Kau tahu tak buruk jadinya? Konon-konon nak sound macam manja manja lah. Contoh

Sabar - cBar
Senang - CewNAng ( ape kau ingat pantai cenang ke )

Ohh tolong lah kawan kawan ku yang suka tulis macam ni, tak kira la sms ke ape ke. Lagi teruk kalau kat blog, memang sumpah aku tak pandang. Grow up lah, macam budak-budak lah orang yang macam ni, tambahan perosak bahasa. Orang dah eja elok-elok kau tukar jadi lagi buruk. Aku memang menyampah orang yang suka tulis macam LIDDAT ni. Cuba korang cakap dan tuturkan betul-betul apa yang korang tulis tu, sedap sangat ke?



No comments:

Post a Comment