Tuesday, October 19, 2010

Aku Benci Bila

Encik Google punya


Hari ni aku exam bahasa inggeris. Alhamdullilah dapat jawab dengan mudah sebab soalan pun agak senang la ada yang cikgu ramalkan tu keluar. Bersyukur sangat. Time jawab karangan lah yang aku gila pulun (bahasa orang Perlis – bersungguh sungguh ) . Aku pelik jugak apasal ah kan time aku nak menulis karangan bi tu bergeliga otak aku.


Kalau boleh aku nak jawab sampai sepuluh helai sebab cerita tak habis habis banyak sangat aku nak cerita. Tapi bila bab karangan bm, hampeh. Aku rasa karangan bm aku tak sampai 3 muka surat. Satu setengah je kot. Sebab tajuk dia, tak menarik. Aku suka kalau buat karangan, aku kena berfantasy. Baru jadi cerita aku en. Haha


Yang sebenarnya ada benda lain yang aku nak cerita. Al kisah adalah sorang budak dalam kelas aku ni. Yang penting aku tak berapa nak suka dia sebab dah banyak kali dia buat aku. Biasalah newbie kan. Ceritanya macam gini, masa nak exam sejarah, dia dapat soalan bocor dan tajuk tajuk yang keluar dalam exam tu. Entah orang kata boyfriend dia bagi. Aku yang tak tahu pape ni buat lah bodo je mula mula, pastu dia yang pulun nak sangat kasik kat aku suruh aku baca tajuk tajuk ni. Macam macam dia suap aku weh, sampai dah tak tersuap rasanya. Nak dijadikan cerita, time exam tu memang betul tajuk tajuk tu keluar. Aku pun bersyukur la jugak sebab apa yang aku baca time last minute tu keluar. Aku jenis suka baca last last minute sebab senang masuk kepala otak and senang nak ingat. Aku boleh hafal satu mukasurat tu. Bersyukur jugak sebab dapat tahu keluar tajuk tajuk yang aku dapat tu. Tiba tiba kan, yang paling aku tak suka, si polan ni dia kacau aku time exam, dia panggil panggil aku baling baling kertas kat aku nak mintak jawapan? Aku tak kisah lagi kalau dia tanya ke, mintak mintak hint ke. Ni dia mintak semua jawapan weh? Dari a sampai z. like what the? Yang paling aku menyampah sekali lah kan, dia pas kertas kat aku dalam tu dia tulis ‘Wei cepatlah bagi aku jawapan’ lepas tu ada tulis no 1 sampai 40.


Apa perasaan korang kalau korang kena macam ni? aku yang tengah bersungguh sungguh jawab ni tiba tiba terganggu. Tu cerita time exam sejarah. Ni cerita time exam bi pulak. Time exam bi dari awal awal lagi dia dah sound ‘weh bagi aku jawapan bi tau semua sekali’. Wahhh kau, nak sedap kan? Aku buat bodoh je lah, banyak kali jugak dia panggil aku. Last last ape pun dia tak dapat. Yang penting aku pulang balik kertas tu bagi jawapan salah. Lepas tu dah habis, dia sound aku. Penipu kau, cibai. Aku buat bodoh je lah. Aku lagi suka berdiam diri dari nak menuang minyak petrol kat api yang tengah menyala. Aku rasa kalau aku lawan balik cakap dia dengan perkataan perkataan memaki hamun pun takde guna lah. Aku yang nampak bodoh lagi ada lah. Mengeluarkan perkataan perkataan yang aku rasa tak patut dan berlawan maki makian dengan orang macam tu aku rasa buang masa.


Time exam seni nak start, macam macam dia maki aku. Cibai lah apa lah. Malas aku nak detailkan apa yang dia cakap. Serius lah, aku bukan taknak tolong. Tapi nampak macam dah melebih lah. Aku penat berusaha baca buku semua kau senang senang nak photostat jawapan aku. Buat pengetahuan anda, si polan ni memang sebuah mesin photostat yang sangat baik. Aku ingat lagi dulu dia rampas essay aku dia tiru bulat. Aku ingat jugak kerja math yang aku penat penat buat, senang senang je dia tiru. Time exam jugak, dia mintak aku tukar kertas dengan dia, dia suruh tolong buatkan. Aku tak paham lah. Kenapa ada manusia macam tu dalam kelas aku? Pergi sekolah tido, pergi sekolah nak jadi gangster, pergi sekolah semata mata nak amik kedatangan lepas tu kau buat buat sakit cakap nak balik lah apa lah. LOSER.



P/S :FYI, L NO LONGER MEANS LOSER NOWADAYS, IT MEANS GLEE. HAHA


No comments:

Post a Comment