Wednesday, October 20, 2010

Something Special

Selama 16 tahun aku ada kat muka bumi ni, jarang sekali aku dapat sambut hari jadi. Selalunya hari jadi aku, macam tak ada apa apa yang berlaku. Nothing special at all. Semua nya kisah sedih. Last sekali aku ingat aku sambut hari jadi time aku darjah 5. Tu pun aku yang beriye riye nak celebrate awal sebab nak sedapkan hati ni. Tulah kali terakhir aku dapat tiup lilin, kali terakhir orang nyanyikan aku selamat hari jadi dengan Allah selamatkan kamu. Terasa diri ini begitu berharga~ HAHA.


Kadang kadang aku nak jugak sambut hari jadi macam orang lain, buat party, ada kek yang sangat sedap dengan makanan yang sangat banyak. Orang datang bawak hadiah balut cantik cantik. Aku nak jugak macam tu. Tapi selama ni, aku dapat tengok je. Semua tu aku tak pernah rasa, aku cuma pernah merasa menumpang kat kek hari jadi orang lain tiup sama sama. Tengok orang tu tiup lilin, bukak hadiah. Senyum sampai ke telinga. Tapi aku? Nak jugak macam tu, tak pernah rasa semua tu. Jarang sekali orang nak memperingati hari kelahiran aku. Jarang sekali aku dapat tiup lilin, jarang sekali aku dapat hadiah. Atau sesuatu yang boleh menggembirakan aku.


Kadang kadang tengok orang celebrate birthday rasa iri hati jugak ada. Dari aku kecik sampai besar, tak penah diraikan. Jarang sekali orang bagi hadiah. And untuk sms semua tu sebelum ni yang tahun tahun dahulu tu, terima kasih. Maxis juga, terima kasih untuk call percuma satu hari suntuk. Tapi aku tak tahu nak call sape --.—

Aku nak sesuatu yang bermakna, dalam keadaan macam ni. Dapat ni pun jadilah. Dah lama aku mimpi mimpikan. Hari hari aku berdoa mintak tuhan kurniakan untuk aku.



Tapi, pernah ke ada orang peduli apa yang aku rasa?

No comments:

Post a Comment